Побудова ефективного відділу продажів - запорука процвітання бізнесу, що продає, і високого прибутку. З метою успішної діяльності необхідно стежити за світовими тенденціями, і чітко їх дотримуватися.
Штат співробітників відділу продажів в обов'язковому порядку повинен слухати тренінги, постійно підвищувати кваліфікацію, і тестувати нові методики продажів. Подбати про регулярне навчання співробітників повинен керівник, - адже тільки так вийде збільшити прибуток, а не просто утримувати його на стабільному рівні.
Багато управлінців є консерваторами, і завжди намагаються брати участь в організації роботи менеджерів. В ідеалі, за грамотної організації відділу продажів, керівник витрачатиме не більше 20% свого часу на втручання і контроль робочого процесу продавців. Цю систему можна пробувати як у новій компанії, організовуючи її з нуля, так і перебудувати вже діючий скрипт на наявному підприємстві.
Як побудувати ефективний відділ продажів з нуля?
Для того щоб грати в гру гідно, необхідно знати її ази. Недотримання правил веде за собою втрату рівня. Незнання правил - до швидкого закінчення гри. Організація ефективного відділу продажів полягає в підборі активної, енергійної та згуртованої команди, націленої на загальний результат.
Дуже важливо прийняти до штату відповідних співробітників, і, природно, вибудувати для них мотивацію. Однак від керівника теж залежить багато чого: саме ця людина виступить у ролі головнокомандувача, який добре знається на сфері діяльності компанії, і зможе спрямувати навички своїх підлеглих у потрібне русло.
Підбір співробітників у відділ продажів: чим керуватися під час відбору?
Менеджер з продажу повинен володіти певними навичками, щоб він міг правильно піднести товар клієнту. Але навіть наявність у кандидата всіх навичок, необхідних професією, не завжди свідчить про те, що цей кандидат підходить на цю посаду.
Потрібно звертати увагу на його досвід, а також відштовхуватися від потреб компанії та поставлених перед нею бізнес-завдань. Талановитого працівника можна розпізнати за допомогою спеціальних методик підбору персоналу: тестування на рівень компетенції, тестування на нестандартність мислення тощо.
Усі ці методики HR-менеджер застосовує до потенційного кандидата під час проведення співбесіди.
Риси грамотного менеджера з продажу:
Принцип навчання співробітників
Людина, яка прийшла на роботу у відділ продажів, має адаптуватися до нового для неї середовища. Для цього керівник повинен провести навчання і впровадити новоспеченого співробітника в курс справи. Однак навчання має проводитися не тільки для новачків, а й для "старожилів" сфери продажів. Як саме організувати навчальні курси, і яку підібрати програму, - слід визначити ще з самого старту.
Перевагою для кандидата є знання техніки продажів і досвід роботи в цій сфері. Але якщо людина не має досвіду в продажах, а також її освіта ніяк не пов'язана з торгівлею, - це не привід для різкої відмови. Існують люди, у яких є природний талант, навички переконання, і вміння правильного підходу. Ці можливості необхідно виявити на етапі співбесіди.
Перевірити це легко на практиці: можна зіграти сценку "продавець-покупець", після чого талант кандидата, якщо він присутній, неодмінно буде виявлено.
Важливість структури
Створення загального єдиного відділу продажів - помилка багатьох керівників відділу. Вони спершу намагаються розділити відділ на дві частини: у першій - досвідчені менеджери активно ведуть клієнтів, у другій - новачки напрацьовують свою клієнтську базу і займаються вивченням інформації про товари компанії. Навчені нові співробітники переходять в основний відділ.
Варто розуміти, що відділ продажів ділиться на різні напрямки. Навіть досвідчені менеджери не завжди однаково ефективні в різних видах торговельної діяльності. Тому, для максимально правильної організації роботи відділу продажів, рекомендується поділити відділ на 3 частини:
Якщо менеджер дотримуватиметься одного напряму - того, працювати в якому в нього виходить найкраще, - ефективність його праці зросте в рази. У своїй роботі продавець повинен використовувати встановлені скрипти, розуміти мету свого завдання, і усвідомлювати ступінь важливості своєї роботи.
Як підвищити ефективність відділу продажів?
Відповідь на це питання одна - створити мотивацію для співробітників відділу. Мотивація може бути представлена в декількох формах:
Важливі аспекти в роботі відділу продажів
Відділ продажів повинен показувати високу ефективність і без участі керівника. Успішна діяльність менеджерів має забезпечувати роботу компанії без перебоїв. Важливо розуміти, що збільшення прибутку - це результат роботи згуртованої команди, яка складається з грамотного керівника і правильно мотивованих менеджерів.
Не знайдено дописів
Написати відгук© 2020 - 2024 FoodMarket